Dunderfart utan dunderhonung?

Vintern har kommit med dunderfart.
Förra onsdagen kom jag hem från stockholm efter att ha hämtat mina absolut sista saker ifrån rummet jag bodde i. Kom hem på dagen och på kvällen började det snöa och de har väl mer eller mindre snöat tills igår och idag var de lite uppehåll med snöandet och blåsandet, vilket är egentligen riktigt skönt.

Visst, man kan ju önska att de inte kommer snö, men de tillhör vintern och vill man så gärna slippa snön kan man åka till varmare ställen, de hjälper inte direkt att klaga på att de snöar, att de blåser eller liknande saker, de är inte så att himmelen kommer lyssna på oss i alla fall. 
 
Så på senaste tiden har jag sökt jobb och liknande, jag söker jobb ännu men jag är lärling på ett ålderdomshem och jag har insett att det är trevligt och roligt att jobba med andra människor, vilket gör att de är svårare och veta vad jag vill i framtiden.. 
 
Men i alla fall, idag blev jag bjuden på glögg till Ulla och Jannes stuga vilket var super trevligt att sitta i en blivande varm stuga och dricka en riktigt god fläderbärs glögg med smak av fläderbär samt kardemumma och dessutom hade jag trevligt sällskap. Tog dessutom lite bilder eftersom de inte snöade så jätte mycket.
 
 
 
De var det de, jag har dessutom fixat och donat på bloggen att man kan kolla på äldre inlägg eller liknande utan att allt bara blir vitt eller sådant. 
 
Julkramar 
Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0