Halvblind

Sist jag var till optikern var sommaren 2009 då jag hade tappat mina glasögon i vattnet. De var snart 4 år sedan. De sägs väl att man minst ska kolla synen varje år?!!

Hur som helst, idag var jag och kollade synen idag och jag insåg när optikern visade vilken styrka jag hade nu mot den vi hade kommit fram till att jag inte alls såg vad de stod på den lilla tavlan.. Kändes jobbigt. 
Visst de är bra att kolla synen, men de innebär att jag måste köpa glasögon och de är en utgift man skulle kunna skippa. Men får väl tänka på de possetiva är att jag kommer se bättre för en stund. 

Men sen var de där lilla problemet.. Vad för glasögon ska man beställa?
Bojkottar att köpa glasögon i affären, då de är svindyra, vill inte ha ett par glasögon för 400€?..
Så jag ska vända mig till favoptic. Har nyligen suttit och kollat efter glasögon som passar mig en aning, har spanat in lite glasögon som jag tyckte kanske skulle passa mig. Men jag vet inte riktigt. 
Visst de är inte exakt att de kommer se ut så här på mig sen när jag väl får dem, men de är en rikt linje. 
HJÄLP MIG!. 
Passar jag i nån? Nu struntar jag i priset, de är mer där flr att veta vilka glasögon jag kollade på. Dessutom kommer jag beställa från Finland så kronan kommer inte alls stämma.. Dessutom kommer de va billigare att beställa på nätet än i affären.



Jag tror jag hittat ett par favoriter på bilden, får se om de blir en flopp sen när man får hem dem eller om de blir bra då med. (Har inte beställt hem än.)

Uppskattar hjälp!
 
Försenad påsk kram Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0