Barnkalas dekorerings kurs

Dekorerings kurs med Joanna är riktigt roligt! Kanske inte de mest opptimala att jag går på en barnkalas dekoreringskurs eftersom jag inte har barn, känner mig rätt ensam på den fronten på kursen, den enda som inte har väntat barn. Men de kan va bra i framtiden.

Denna gången så hade Joanna planerat att vi skulle dekorera med påsk inspiration och nästa gång blir de göra något helt annat, då får vi själva ta med och dekorera egna designer på tårtor eller vad vi än vill göra..

Jag fick uppdraget ikväll att göra så kallade cake pops, de är en "klubba" gjord på en gegga bestående av kaksmulor och lite färskost i detta fallet. Gott att göra dem på kladdkaka för då blir de som en kladdkaka på pinne.. De blev ägg cake pops och sen försökte jag mig på kaniner men de gick väl sådär.

Andra deltagare gjorde olika tårtor som en morot och Lina gjorde en kanin.
Två andra pysslade på med cupcakes, ena små med tårtbotten på så de liknade jord med mask i och en annan gjorde nå slags blommor och så.

Joanna, kursledaren sitter och pysslar med nån blomma.






Tiden mer eller mindre flög iväg och helt plötsligt var det dags att gå hem, inte alls roligt att gå hem.
 
Jag tror jag vet vad jag ska göra till nästa gång men de får bli en hemlis för tillfället, kommer bilder efter den gången med. Appråpå bilder, dagens bilder blev inte direkt np höjdar fina men ni ser ju vad som de föreställer.
 
Natti natt kram
Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0