Brownie på dadlar och avokado, och de var gott!

Idag har jag vart ledig och det resulterade i att jag sov till 12.30 taget. Sen fick jag lust att åka iväg och handla lite ingredienser så jag skulle kunna göra en browniekaka som ändå är rätt nyttig. 
Åkte iväg och när jag skulle in på mattsson i godby var det mer eller mindre kaos på den butiken för tillfället, vilket jag inte orkade med så åkte till trogna kantarellen i jomala istället och pratade med syrran och handlade det jag skulle. 

Så vad handlade jag till för brownie kaka då? 
Jo, en så kallad RAW brownie gjord på dadlar, nötter, jordnötssmör, lite kokossmör, apelsinskal, kakao i botten och avokado, apelsinskal, honung och kakao i frostingen. Toppat med hackade nötter. 
Nu tänker ni säkert: DADLA??!! AVOKADO?!! 
Men jag kan garantera att de inte alls smakar dadlar eller avokado utan de smakar som en apelsin brownie, med seg och kladdig botten. De var MUMS och mättande och kan med gott samvete äta en bit nu och då. 



Dessutom blev jag så otroligt sugen på att baka knäckebröd eller om de blir något annat bröd, de vet jag inte riktigt än. Men vill testa på att göra en rågsur deg så inne på toan i en glasburk täckt med plast (så hålls bakterier borta) jäser min rågsur deg sig fin.


Gjort på detta rågmjöl.


En bild på Markus och mig från helgen. !



Kram
Aina

Kommentarer
Postat av: Louisa

Jättekul att du gillade mina brownies! Hoppas brödet blir gott!

Svar: Dina brownies var riktigt goda! Förhoppningsvis blir brödet gott.
Aina

2013-02-20 @ 08:22:16
URL: http://mittgronakok.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0