Att fylla år..

Ska man bjuda på fika? Ska man köpa bullar eller göra egna? Ska man laga muffins eller cupcakes? Köpa? Laga? Tårta eller inte?

Det där med att fylla år är knepigt! 

Jag har svårt att bestämma mig över vilken tårta jag ska baka till jag fyller år, för jag vill baka. Ända anledningen till att man får baka och äta är om man fyller år, eller om någon annan fyller år och man bakar tårtan till denne.. Kan man båda baka cupcakes och tårta eller blir de för mycket?

Och att jag hittat två super fina bakbloggar gör inte saken lättare.. De är så fina och ser så otroligt goda ut alla saker de gör. 

Här är några bilder på tårtor jag är sugna på att laga och någon av dessa tårtor kommer hamna på mitt bord när jag bjuder på födelsedags fika. 

Men vad är det att fira egentligen? Fyller inte direkt nå spännande, blir bara 21 år..
Men jag ser mer fram emot dagen eftersom de kliar i fingrarna pga att jag vill baka..


 
 
Så jag får se vad det blir, tror jag har en idé i huvudet som jag ska testa på, de lär visa sig den dagen. 
Fast min tårta kommer knappast va så jätte fin som dessa tårtor som ser helt magiskt goda ut, men som sagt: Det lär visa sig. Bilder kommer att komma i massor.
 
Kram
Aina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0