Barnlek i vardagen

Lyssnar på radio för tillfället. En tjej med väldigt trevlig röst att lyssna på pratade nyligen om forskare i Wales som har kommit fram till att barnlekar är väldigt effektiva träningsmetoder. 
Att leka/ta ut sig i 30 sekunder i intervaller är väldrig effektivt. 

Så de forskarna i Wales har kommit fram till att om man skulle springa så fort man kan i 30 sekunder i 6 intervaller minst 3 gånger i veckan så förbränner det lika mycket som om man skulle cykla 45 minuter, 3 gånger i veckan. 
Så man kanske skulle börja springa 30 sekunder i sex intervaller? 

Men varför leker man inte längre?
Mest troligt för att när man var barn och liten var dessa lekar som hoppa hopprep, hoppa hage, hoppa twist och liknande bara lek.
Men så fort man blivit vuxen heter allt träning. 

Kanske dags att skaffa sig ett hopprep? De är ju dessutom kul att hoppa hopprep. 

Alla dessa "kanske" är rätt onödiga egentligen. 

En arbetskamerat sade till mig att istället för kanske ska man bara göra det. 





Förstår någon något vad jag menar? Tror inte de, men jag har fått ut det jag vill skriva. Nu ska jag åka på jobb. 
 
Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag förstår vad du menar! det viktigaste är ju inte hur man rör på sig, utan ATT man rör på sig :)

2013-07-30 @ 17:49:11
URL: http://juliaosterlund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0