Mer än 6 månaders väntetid

Var till läkare igår och visade upp min högra fot som har en hallux valgus knöl.
Han sade väl inte så mycket egentligen utan att den normala foten kan man träna med att röra foten så man inte förlorar rörelsen i den. Men de är ingen vits att jag gör det med den högra foten.
Han skulle också skicka en remiss till ortopeden på ålands sjukhus och de skulle kolla vidare på min fot.
Väntetiden är länge, men jag trodde jag skulle få vänta i år men de handlar om kanske 6 månaders väntetid, och eftersom min operation ännu inte är "i fas än" så kommer de ta ännu längre, så kanske slutar på ett år i alla fall?

En sak är i alla fall säker. Måste gå ner i vikt, måste förlora lite övervikt för att underlätta efter operationen. Läst ett par bloggar om "tiden efter hallux valgus operationen" och de e glada över att de h ar tränat innan för man är ju inte riktigt van med att gå med kryckor en längre tid.
 
 
 
Men får snällt vänta på en remiss till ortopeden så kommer jag med mer information senare när jag vet mer.
 
Ha en trevlig dag! Jag ska jobba senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0