Inte riktigt som planerat..

(Varning för äckliga fot bilder)..

Ibland blir inte saker som man tänkt sig.
Man kanske känner sig misslyckad, eller att man haft för stora förväntningar eller vad som helst. 

Den 2 maj så genom gick jag en hallux valgus operation. 
Hallux valgus = snedställd stortå
Operationen gick bra, ända fram tills en månad efter operationen så började denna otroligt raka tån sakta men säkert böja tillbaka sig till sin normala plats. 

Här är en bild på foten efter 3 veckor så alla stygn hade tagits bort. 
En rak och fin tå.


Här är en bild.
Till vänster: min förebild på tån.
Till höger: så ser tån ut idag
Resultat: inte desto mer, förutom en kortare tå



Så jag har tyckt att tån har blivit allt mer och mer sned. Gått tillbaka till vad den var innan.
Men läkarna har tyckt att tån har sett så bra ut och den har läkt så fint. 
Men vad är meningen om tån är likadan före som efter?
Jag har funderat fram och tillbaka. Inte kommit fram till någonting! 
Tänkte ett tag att jag bara skulle få vänja mig med den sneda tån, "så länge den inte gör ont". 
Men jag orkade inte med den sneda tån mer. 
Igår ringde jag till kirurgiska polikliniken på åhs och fick prata med en sköterska, sån tur jag hade så hade en annan avbokat sin tid hos doktor Jonny (han som opererade mig) så fick en tid idag. 

Jag var dit idag, hade fjärilar i magen och visste inte alls vad jag skulle vänta mig! 
MEN jag blev positiv överraskad när Jonny höll med mig om allt!
Han berättade att mitt resultat var inte det vi hade hoppats på. 
Tån bredvid stortån har blivit mer krokig och liknar en hammartå (böjd tå) och så skulle det inte vara. 
Men eftersom foten är nyopererad och inte läkt än helt så kan vi inte göra något åt detta just nu. 
Vilket jag förstår. 

Men nu ska jag använda så kallade "tåskiljare" så stortån tvingas på sin plats och att den inte ligger och skaver mot den andra tån (vilket den gör nu).

Så välkommen till min tåskiljare som jag ska ha till slutet av sommaren. 


Sen har jag en annan skiljare som jag tänkte använda på natten så den hålls bättre.

Den "drar ner" tån bredvid stortån. 

Det ser ut som en snigel!




I alla fall jag ska ha dessa till sommarens slut, där efter blir jag kallad tillbaka till Jonny och sedan får vi se hur tån mår! 

Måsta bara skriva av mig lite!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0