Ett steg närmare en kvinna

Jag har aldrig riktigt varit intresserad av smink eller kläder.
Varför klä sig fint när man kan klä sig bekvämt? Har aldrig tänkt på att man kan ha en stil men ändå vara fin. 

Men det senaste året har de blivit allt mer roligare att sminka sig, att ha fina kläder och ja, klä sig som en kvinna istället för en flicka. 

Det är inget fel med att vara flicka men det känns som när man är i tjugoårs åldern är det dags att bli mer elegant och lite mer stil. 

Att ta vara på sig själv är så otroligt viktigt, du lever bara en gång och då kan man väl lika bra må bra så länge som möjligt? 
Du mår mycket bättre om du känner dig fräschare. 


Jag märkte idag när jag och lill syrran var till stan, där vi stod säkert en timme i samma butik, mjuk & len city. 
Där Ida var ute efter lite smink och jag var bara med som smakråd.
Men eftersom det inte bara finns en fondation utan 50 olika sorter vet man inte riktigt vilken som passar just dig! 
Därför frågade vi efter hjälp och det var precis vad vi behövde. 

Vi fick olika tips och köpte en del prylar som kommer komma till användning. 
Tjejen på mjuk & len city var verkligen super trevlig och personlig, lade ner tid till att hitta produkter som passade mig och något till Ida. 

Lärde mig att man inte ska kolla på kompisen vad den använder för smink utan anpassa efter sig själv. 
Något som fungerar på Ida fungerar kanske inte alls mig. 

Hur som helst, är helt uppe i varv för tillfället för efter idag känner jag mig närmare steget till en kvinna istället för en flicka. 
Testade dessutom en liten present jag fick av tjejen på mjuk & len butiken. 


Denna test produkt (som de har i butiken med). 
Tre olika produkter som jag testade, 
- ena som rengjorde (superbra rengöring om man sminkat sig innan, allt försvinner och LÄTT dessutom!)
- andra är en peeling som ett pulver, blandas med lite vatten och då blir det en gegga som man masserar in i ansiktet. Porerna blir mindre och man fick en babylen hud!
- till sist ska man återfuktar huden, viktigt över lag men extra viktigt på vintern då man oftast blir torr. 

Man kanske skulle ta och satsa på något bra för en gångs skull. Om man delar upp kostnaderna på ett år som produkterna minst kommer räcka till så blir de inte så många eurosar. 
Men men, de får bli en annan gång.

Nu ska jag och mitt baby lena ansikte ta en natts sömn. 

Sov Gott alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0