Medicin på de onda

Fick plötsligt feber i fredags. Eftersom jag är envis och tycker de är jobbigt att ta tag i saker och ting så proppade jag mig full med burana och åkte på jobb. 

Lördagen var det dags för jobb igen men man känner när kroppen inte lyder en. Så jag kände att de är dags att vara hemma. 
Men att vara hemma på en helg innebär att få ett sjukintyg är mycket jobbigare att få. 
Vi på jobbet måste ha sjukintyg från första dagen. 
Så de var bara att sätta sig i bilen och åka till sjukhuset och ställa sig i hälsocentralens kö. 

Efter mycket omoment så fick jag sjukintyg. 
Läkaren kom fram till att jag hade lite förhöjd sänka, lite vita blodkroppar i urinet. 
Jag fick åka hem.

Igår så ringde dom från sjukhuset och sa att jag har urinvägsinfektion.. 
Läkaren skickade receptet till Apoteket och nu äter jag en antibiotika kur. 
Förhoppningsvis slutar de göra så förbannat ont i sidan, typ där njurarna sitter. 


Så det var tur att jag bestämde mig för att skaffa mig de där sjukintyget för annars hade jag aldrig fattat att jag skulle ha urinvägsinfektion för har inte ont när jag kissar. 


Ha en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0