Nattligt äventyr och en erfarenhet rikare

Vart i stan ikväll på skit snack hos en kompis. 

Jag blev trött vid 2 tiden och bestämde mig för att åkta hemåt. Körde och körde och när jag väl var en liten bit över halvvägs hem då började bilen kännas konstigt och de luktade gummi, jag bestämde mig för att stanna vid vägrenen. 
Tur var väl de. 

Jag slog på ficklampan och möttes av en punktering.
Lite skrattretande, mitt i natten och en fu*king punktering! Inget reservdäck i bilen, var skulle de få plats liksom i min lilla Ford ka? 
Hur som helst, ringde pappa oxh han var inte kör duglig.
Syster +sambo sov nog djupt och gott för de svarade inte. 
Till slut bestämde jag mig att ringa ena brorsan.

På ett kick hade han kommit fram där jag stod och blinkade med varningsblinkerna på bilen. 
På en sekund så var däcket borta och de "nya" däcket på. 
Så snabbt kändes det i alla fall. 
Tur att brorsan kom och hjälpte mig. 
Världens snällaste broder. 

Syskonkärlek till han.

Nu tar jag natten! 
Ska julstäda imorgon efter jag sovit ut. 

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0