Rotfyllning nr 1

Klockan ringde 08.00, pirr i magen petade jag ner frukosten som satte sig som en klump i magen.


Klockan 08.50 satte jag mig i väntrummet hos åhs tandläkare eftersom jag hade tid 08.55. 

De var pirr i magen blandat med nervositet, mådde illa. 


Sen var det min tur. 

Tandläkarskräcken släppte en aningen när jag väl var i stolen. 

De gjorde en rotfyllning idag, säkert inte den första eller sista för dem. 

Där emot var det min första och tyvärr inte sista (måste göra minst en till, ev två om jag har otur). 

Men gjorde inte så ont som alla hade sagt, eller så var de för att jag fick 5 bedövningssprutor eftersom de 3 första inte tog ordentligt. Hellre är jag bedövad i käften några timmar än att ligga som en stel spik en timme för att de ilar/gör ont. 




Jag fick en ny tid och då ska de byta ut den vita tillfälliga ytan på tanden till en riktig som håller bättre. 


Tandläkaren upptäckte att jag håller på få en visdomstand på höger uppe, men eftersom den inte gör ont är de inget stt bry sig i än. 

Hoppas vidsomständerna förblir smärtfria!


Nu ska jag se på en film, är värd de tycker jag! 


Ha en fin dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0