Andra riktiga promenaden efter operationen

Igår promenerade jag min andra riktiga promenad, hela en timme var jag och Lukas (mammas vovve) ute på promenad.
Jaja, ska väl erkänna att kameran var med så gick inte en timme i sträck men var ändå ute totalt i en timme, kändes gott och väl i foten.

Bor fortfarande kvar hos mamma och hennes sambo eftersom jag ändå inte har något att göra hos pappa, han är sällan hemma och jag får ändå inte köra bil ännu.
Men efter denna vecka, eller egentligen på fredag, vilket är imorgon?!!
Så i alla fall, imorgon har dett gått hela 6 veckor efter operationen?!!
Sjukt vad tiden går fort.
 
 
Så igår var det strålande väder ända fram tills kvällen då jag skulle gå ut på promenad, för då blev det mulet och grått i himmelen.
Men får väl vara glad över att det inte regnade.
Visst man kan gå i regnet också, faktum att jag tycker det är mysigt att både promenera i regnet som att höra regnet smattra på taket. Men då skulle jag inte kunnat fotograferat och jag vill inte att stödskon ska bli blöt..
 
Så nu när jag har babblat om allt och inget tänkte jag ta och visa några bilder jag tog igår, resten kommer en annan dag eftersom jag inte vill bildbomba allt på en och samma dag!

 


Att hitta naturhjärtan är aldrig fel!
Lägger denna bild till min samling, kanske ska göra som alla andra en dag att göra en tavla av dem, många olika i en ram på något fint vis.



Lupiner är så fina!



Eftersom det var en promenad med Lukas så fick han självklart vara med på en del bilder, han tyckte nog jag var sjukt tråkig att jag skulle stanna här och där för att fotografera, ibland tröttnade han på mig och satte sig då ner och chillade en aning.
Svårt att fotografera djur i alla fall!
Djuren har en tedens att de rör sig fast de är stilla!
 
 
Promenaden var i alla fall riktigt skön!
Skönt att komma ut och även fast vi inte promenerade en timme i sträck så är jag nöjd.

Just ja, tänkte bara nämna att  jag ÄLSKAR min kamera!
Den är bäst någonsin (vad jag testat). Den är dessutom gammal och borde gå i pension men jag måste först hitta en ersättare.
Men det var inte det jag skulle säga. Älskar färgerna i kameran, fotar alltid i manuellt läge när jag fotograferar naturen, är jag ex med familjen och bara fotar kan de hända att jag fotograferar i de lägena som kameran har, men ytterst sällan.
Det jag redigerar i datorn är löjligt lite, andra kan ju göra om hela bilden, visst en charm i det med men jag vill försöka att göra så lite med bilden som möjligt, men vi alla är olika.
Jag brukar beskära mina bilder en aningen, beroende på. Ibland ändrar jag lite ljus och så men ytterst sällan.
 
 
Ha en trevlig torsdag!
Med en blomma i håret avslutar jag detta inlägget!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0