Trevlig tisdag med mamma och syster

Igår var det tisdag.
Igår var jag, mamma och min syster till Uppsala i hopp om att hitta det vi sökte.
DET gjorde vi också! Och lite extra.

Det stod nämligen IKEA på schemat.
Syster skulle köpa behövande inför bebben.
Jag skulle köpa banantyg samt 12 kr kuddar.
Mamma följde med som chaufför och bärare, men såklart som sällskap i första hand.

Vi tog båten för Mariehamn till kapällskär, vi körde bil till Uppsala och gick i affär till affär.


Ikea var höjdpunkten, så roligt att gå runt där och kolla på de ena och det andra, drömma sig bort till dröm lägenheten/huset och sväva på moln.. 

Syrran var riktigt duktig på att handla efter sin lista. 
Mamma hade ingen lista men nödvändiga saker har man alltid med sig från Ikea.

Jag skulle ha "banantyg" samt 12 kr kuddar.
Inget dera fanns. Det var riktigt synd eftersom jag ville verkligen ha nya sköna kuddar (älskar de kuddarna) och banantyget är så läckert!
Man kanske blir "virrig" av att kolla på tyget men så extremt läckert! Tänkte att det skulle bli kuddar men det får bli en annan gång, med andra tyger.

Istället blev det annat tyg, riktgt fint det med.
Visar de en annan gång. 
Avvek från min shoppingslista och kom på att jag behövde det ena och det andra, ex sängöverkast, höga stora glas och en filt. Lite mer också. 

Bilen blev så gott som full, skulle nog fått rum mer men vi behövde inte mer.



Sedan kom kusinen Caroline och gudsonen Oskar in till Uppsala och sällskapade oss. 
De var tur det och trevligt.
Vi fick hjälp på ikeas lager samt syrran fick tips om nå bebbe saker. 

Trevligt värre att träffa dem! 

Dagen var så rolig och vi kommer nog göra om det någon gång. 

Just ja, igår var premiär för mig att få belasta hela foten! 
Ovant att få göra det men skönt att bli kvitt kryckorna, även fast jag hade med krukorna så använde jag bara en krycka princip hela dagen. 
Skönt att kunna gå och hålla i saker med händerna.  

Nu ska jag med saker till pappa och njuta av en onsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0