Plättar är alltid gott

Plättar är gott!
Plättar görs oftast på mjöl men inte alltid!

Jag gjorde ett par super goda plättar här om dagen.

Så kallade "kesoplättar".
För er som känner, jag gillar inte keso/grynost så kommer ni troligen ändå gilla dessa plättar!
Plättarna blev långt över min förväntning.

Jag serverade hallon och grädde till lina plättar, men det är bara fantasin som sätter stopp, man kan säkert ha andra saker till, varför inte kallrökt lax och färskost. 



Recept: (1 portion, 4 plättar)
1 ägg
100 g keso/grynost
0,75 msk fiberhusk
1 nypa salt (jag hade 1 nypa kardemumma istället).

1. Mixa alla ingredienser till en slät smet.
2. Värm stekpannan till medelvärme, plättarna steks långsamt till gyllenbrun färg. 
3. Klara att äta! 



Jag kommer absolut göra dessa plättar flera gånger! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0