Fyra kategorier

Släng, behålla, sälja eller Emmaus. 
De är de fyra kategorierna som existerar just nu. 

Tänk vad man samlar på sig under en lång tid, saker som man tänker "de här ska jag ha när jag har ett eget hem".
Men när man börjar gå igenom dessa prylar inser man att man har hushålls prylar för ett helt fotbollslag... 
Så skönt att rensa upp och verkligen fundera efter om man verkligen behöver två kavlar eller tre osthyvlar. 

De som behålla packas ner på nytt i bananlådor (lättare att bära så). 
De som ska slängas åker till återvinningen nån gång jag är ledig när den har öppet. 
Försöker sälja bort prylar som är hela, annars för jag den till Emmaus. 
På så sätt blir jag av med de. 

Gör på samma sätt med kläder/lakan. 
Fast där är de behålla de kläder jag faktiskt använder, annars säljer jag ich de jag inte får sålt åker till H&M för de har insamling av gamla kläder, trasiga som hela som åker vidare nån ställe, som tack får man rabattkupong 15%. 

Men snart ska jag åka mot Godby hållet, ska köpa ett ps3 spel och sedan lämna av en träningspryl som jag är alldeles för lat att använda. 
Jag ska till Ida med ett minnes kort också. 

Ha en fin måndag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0