Minisemester på Åland

Så den 17 augusti flydde jag från stockholm och åkte hem till Åland.
De var riktgit härligt att va hemma en hel helg där.

Först blev de lite sjörövar kalas till brorsonen som fyllde 3 år.
Av mig fick han ett par "knall rosa" jeans. Dom var riktigt läckra och hade de funnits i större storlek hade jag inte tvekat utan köpt ett par till mig med.

Sedan åkte jag till syrran Ida och hennes kille Erik. Syrran och jag pysslade på i deras kök. De var en hylla där som vi fixade med burkar och sådant. De blev tjusiga etiketter och liknande.

Så här kommer lite bilder från härliga Åland.


Vi börjar med en bild på syrran.


Här är syrran och hennes killes båt. Vi åkte till någon ö.



Vi slöade, sov i solen, läste tidningar, var sociala mot varandra, vissa badade och hade de allmänt chill :)



Min undervattens kamera var med. Fotade inte så mycket under vatten med den men bjuder på denna sten och sjögräs bild..



Chillade i solen, drack god dricka. Saknar de, att kunna åka till vilken mat affär som helst och köpa dricka med 4.7% alkohol i. De fungerar ju inte riktgit så i Sverige. Aja, sånt man får leva med.


Jag badade, de andra slöade på båten



Japp. Sen var de dags för att åka "drake" som jag kallar den.. Man ligger på den, man håller i sig i ett par handtag och den dras efter en båt. De känns som man flyger över vattenytan med den.
En liten kick fick man. Men jobbigt som bara den..


Trevligt med ren luft, inte förorenad Stockholms luft.



Denna lilla minisemester var otrolig skön. Även fast det bara var en vanlig helg kändes de verkligen som en semester. Eller de kan jag inte veta för jag har aldrig haft en semester.

Imorgon är de nytt jobb som gäller. Är nervös men de går över.

Sov gott

Kramhej
Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0