Beställningstårtan är den finaste jag gjort

För sådär kanske en halv månad sen fick jag en beställning av en på mammas jobb. Vilket är superkul att någon vill beställa en tårta av mig! 

Personen ville ha en tårta med inte några konstiga smaker och hellst typ jordgubbe och grädde. 
Men eftersom de inte är min stil att göra en stor fet gräddtårta så fick hon sina jordgubbar genom en jordgubbsmousse och sedan blev de grädde med creme cheese fyllning. Neutral men ändå god. 
Dessutom kommer tårtan ges till en 1åring flicka vars tårtan skulle va prinsess inspererad och inte några hårda kulor på eller så. 

Jag har funderat riktigt mycket! Men här om dagen kom jag på hur jag ville att den skulle se ut. En rosa prinsesskrona, ett vitt marsipanlock, hjärtan spritsade med choklad! TOPPEN var min tanke!
Dock när jag började idag blev de ett marmorerat marsipanlock, en rosa krona, och marsipanblommor och blad. 

Men vet ni vad?
JAG ÄR HELT SUPER NÖÖJD! Det är min finaste tårta hittills vad jag tycker. Den är rosa, påminner om en prinsessa (tänker på Törnrosa av någon anledning). 
Stilren men ändå fin. Vad man kan va duktig ibland.
 
 
Hoppas, hoppas, hoppas den smakar bra med. Men de lär märkas. 
 
Nu ska jag kila ner och städa köket så gott de går! Dock inget varmvatten så diskar upp efter mig imorgon innan jobbet. 
 
Kramar Aina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättevacker:)

2013-04-04 @ 22:01:43
Postat av: Anonym

Ser jättefin ut:) den är till min dotters ett års kalas så tack för ditt fina arbete:))

2013-04-04 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0