Nu är de vår på riktigt

De är fint väder ute, säkert klarblå himmel, som det var igår. 
Men jag vet inte om himlen är klarblå då jag har varit ut än i de fina vädret, de kanske är något vitt moln på himmelen här och där, vad vet jag. 

Jag vaknade sådär bra att jag kände mig utvilad, fått nya krafter och på glatt humör. 
Fick ett trevligt samtal av min guffar nere i marstrand, göteborg och ja, jag vill inte ens tänka på hur fint de måste vara där nere. Måste verkligen åka ner dit snart igen (de var ett par år sedan) och om jag ändå är nere i jönköping är de ju en bra bit på vägen. 

För övrigt kom jag på nyligen att jag måste bara ut i vårsolen och lapa åt mig lite sol-vitaminer så man blir pigg och glad. Insåg då att mitt kamera batteri är dött och kameran full med bilder så de blir en stor rensning på bilder innan jag drar mig ut, och batteriet laddar för fullt, för klockan 13.00 ska jag gå ut. 


För övrigt har jag vart hos Ida & Erik lite nu och då, Ida och jag fick för oss att kratta löv på deras tomt, och  så fick de bli. 

Här krattar jag löv! 

Här krattar Ida löv! Vi fick ihop till en hel överfull bil släpkärra med löv.


Här är lite andra bilder från instagram. Mest jobbat denna vecka, enda dagen jag är ledig idag, vilket är skönt!




 
Nä, nu ska jag göra mig i ordning för att gå ut och fota, inte för att jag sett nå vårblommor på våran gård men kanske andra har! 
 

Kommentarer
Postat av: mamms

vi har blåsippor, kärringtänder, vårlök, skilla, krokus på vår gård som du gärna får fota

2013-04-21 @ 15:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0