Raw food efterrätter = mums!

Igår på jobbet lagade jag en raw food choklad tårta. Allt genom nyttiga fetter som avokado, kokosfett, nötter och naturligt socker från dadlar, honung. Den är helt vegansk tårtan, helt äggfri, helt glutenfri. Och den smakar till och med bra, med tanke på vad som väl finns kvar att göra en tårta av.

Anledningen till att jag lagade tårtan var för att chefen tyckte att de ska fira en anställd med en nyttig tårta då hon följer någon diet men de jag tycker är lite konstigt är att denna anställda fyllde år för väldigt länge sedan. Men de är som det är. Tårtan är gjord.
Ni vet hur kladdkake smeten smakar? Sådär chokladig och geggig i munnen. Den känslan fick jag igår när jag lagade denna tårtan.
- De är en botten som smakar kokosboll men gjord på nötter, dadlar och kokos och kakao.
- En jordgubbskräm på banan och jordgubbar.
- En glasyr på avokado, kokosfett, dadlar, kakao och det är denna glasyren som smakar kladdkaka, riktigt super god var den!

Kanske kommer recept någon gång, är lite snål på receptet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0