Dunder frukost

Frukosten är ju dagens viktigaste måltid. Så varför då inte äta en nyttig frukost som dessutom var riktig goood?!!
De gjorde jag idag.

För några dagar sen bestämde jag mig för att testa göra ett "giftfritt rengöringsmedel" av apelsinskal, nån kanelstång och täcka det med ättika. Sedan ska de dra i 2 veckor.
I alla fall, jag fick 4 apelsiner kvar, bara innehållet som jag idag körde i mixern och silade upp till nypressad apelsinjuice. Till det serverade jag en banan, lite apelsinjuice och jordgubbs smoothie.

Recept:
1 banan
1 dl yoghurt (valfri)
Dryga 10 frysta jordgubbar
1 dl juice (valfri)
- mixa till en slät smoothie

De blev riktigt gott.

Nu ska jag fortsätta städa, har köpt städprylar så de är bara att köra järnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0