Tur/retur Geta - Bodafors

För ca 1 månad sedan bestämde jag mig för att fira nyår nere i Bodafors (nässjö, Jönköping). 
Sagt och gjort! 

Packade min vandrar väska och åkte ner dit till Jönköping till Markus för att fira nyår där.
Inte för att de blev så mycket firande men det var trevligt ändå. 

För övrigt var jag nere i bodafors från 28 December 2012 till 2 Januari 2013. 
vi såg mest på film under tiden jag var där nere, vilket inte alls var helt fel.
Självaste nyårsafton lagade vi god mat, sov en stund innan 00.00 slaget av klockan och sedan kollade vi på nyårs firandet (som andra gjorde) med hjälp av raketer hit och dit genom fönstret, när vi tyckte att de mest spännande var över gick vi och lade oss. 
 
Här är lite bilder från den tiden. 


Detta är från min och pappas gran.

Nere i Norrköping var jag tvungen att byta tåg, vilket jag var super nervös inför men det var absolut inget att fundera över, de var nästan sådär löjligt enkelt att byta tåg.
För den delen, nästa gång jag ska åka tåg från Nässjö c till Stockholm ska jag boka plats. Nu hade jag bara tur att jag hittade en plats att sitta på som inte var någon annans plats (vilket innebär att sitter man på någon annans plats får man helt enkelt flytta på sig vänligt.)




Nere hos Markus hade han en skön inrednings detalj, lego lastbil med en blomkruka i sig. Tjusigt!


Här drack vi denna glöggen som till en början var supergod! 
Men efter att man drack av de 2 literna vi kokade blev den väldrig söt och väldrig stark, men om man inte dricker mer än 5 dl är den väldrigt god!


Diska måste man göra efter man ätit mat...

Den 2 Januari var det dags att åka hem, fick vänta ca 4 timmar på stockholms buss terminal eftersom ingen orkade ses eller jag orkade inte gå i massa affärer då jag hade packning med mig som var klumpig (samt en massa folk i butikerna).. 





Hade en toppen "vecka" nere i Bodafors. 
 
Ha en bra fortsättning på det nya året!
Nyårskramar
Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0