Bra nyhet men ändå dålig

Nu har de gått 5 dagar utan min iphone. Vilket känns bra.
Vissa knaske tycker jag överdriver lite med att jag hatade åmt och tjatar att jag vill ha tillbaka den.
Visst kanske de var så, men hatade aldrig åmt.
 
Bra nyheter kan dessutom också vara dåliga. De ringde från åmt idag och sade att iphonen är fuktskadad (vilket är dåligt) men att de skulle kosta ca 390 € för att få en ny telefon (vilket är bra). Har hem junior ömsen försäkring och pratat med de och de kommer stå för kostnaderna sålänge jag betalar självrisken, vilket är värt..


Dessutom inser jag att jag inte har ett ordentligt liv med telefonen, för vad gör man med den egentligen?
mina mest besökta sidor på iphonen var nog aftonbladet, facebook och instagram, samt några olika bloggar.
Väldigt behändrigt att ha en tidning till hands, även fast de står mest strunt där i.
Riktigt smidigt att blogga med bilder via instagram och kolla på andras inspererande bilder.
Facebook vet jag inte riktigt varför man skriver på längre, de kommer aldrig nå vettigt där ifrån heller. Antingen är de personer som bara gillar allt och allas inlägg. Eller personer som inte har något att göra och skriver om allt den gör för att verka som dom har fullt upp. Eller personer som aldrig skriver. Vad ska man säga? De finns alla  olika slags personer överallt.
 
Men man kan kolla på alla dessa via datorn också, fast nu är de mycket skönare. antingen kollar jag på morgonen eller på kvällen, mest troligt på kvällen då jag slår på en film samtidigt.
De viktigaste jag har i min mobil, finns dessutom på denna nokia 3720 som jag har som låne telefon, det är dms funktionen. Där kan jag skriva med Markus, så länge de fungerar är jag nöjd och känner mig icke beroende av telefonen/iphonen nå mer. 
 
 
 
Vad händer för övrigt?
Förutom att månaderna bara flyger förbi så jobbar jag mest, när jag inte jobbar är jag hemma. Ska ta ett röjjar ryck på gården så pappa och jag slipper ha mini jungel där. De är riktigt långt gräs, knä högt och man måste slå med lie eller grästrimmer (vilket inte vi har). Men de ordnar sig!
 
Jag har schema till och med 18 augusti och vecka 33 närmar sig då Markus kommer hit! Bara ett tag kvar.
 
Ni får ha de bra, ska hänga tvätt nu.

Kram Aina!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0