En ledig dag

Söndag är dagen. Min andra lediga dag för denna veckan.
Nu är frågan vad man ska hitta på, på denna lediga dag.
Jag har tagit sovmorgon tills jag vaknade, känner mig utvilad nu!

Funderar på att baka lite, har ett nytt recept jag vill testa som är otestat.
De är den ultimata kladdkakan, enligt receptet. Men vet inte än, men de skulle va kul att baka..
Tror de blir färgbyte på min frisyr eftersom den färgen jag har nu ser så skitig ut efter en dag utan dusch och de är tråkigt. Duschade i fredags och igår, lördag såg håret ut som de var oduschat på sådär 5 dagar.. (Tro mig, jag vet hur hår ser ut efter 5 dagar utan dusch).

Men dagen får löpa som den vill. Jag hittar på de jag känner för men måste ändå göra lite hemma sysslor men de hör till att bo hemma.
För den delen, kom och tänka på en sak nu när jag skrev ordet "hemma".
Fick en mega pik av en tjej (En sån där 45+ tjej) på jobbet igår.
"Barn över 18 år ska inte bo hemma hos mamma eller pappa nå mer".
Även fast hon skämtade så har hon delvis rätt och delvis fel.

Delvis rätt - när man är 18 år är man kapabel till att bo hem ifrån. Man är vuxen och de gör en nytta att inte svansa hemma nå mer hos ens mamma & pappa eller bara mamma eller bara pappa. Man får bestämma själv och de kan begränsa en när man bor hos föräldrarna (även fast man inte tror de).

Delvis fel - Hon vet inte hela historien bakom mig. Har bott hemifrån på 3 olika ställen. Har klarat av att betala hyror och dylikt. Klarar av och betala mina räkningar osv. MEN klarade inte av de ett tag (klarade av det men såg hur pengarna på kontot bara flög iväg när jag var arbetslös), de var när jag bodde i Täby förra året, och då bestämde jag mig att flytta hem eftersom jag höll på att bli pank. Mitt bästa beslut någonsin!

Visst vill jag flytta hem ifrån nu med, men för stunden känns de riktigt bra att bo hemma hos pappa, även fast han och jag har våra stunder.
Skönt att inte bo själv, de är så ensamt även fast man träffar folk.
Jag har erfarenhet ifrån när jag bodde i "bastun". Hur ofta hälsade vänner & familj på? Inte så ofta, de var när jag bad någon komma förbi. Så då känns de bättre att bo med pappa. Även fast han och jag inte sitter och äter mat ihop eller sådana saker så är de skönt att inte bo själv.
De är hur jag ser på saken. Alla har väl sin tolkning på saker och ting, men de är så de ska vara.


Nu är klockan 11:58 och ligger fortfarande i sängen och drar mig.
Blir frukost nu, eller kanske brunch?

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0