Världen utan smak

Låg på mage i sängen imorse och åt på en banan som smakade INGET!
Igår var jag hos Ida och Erik på kvällen och fick lite chips och de var med smaklösa. 
I förrgår när jag gjorde fredagsmys mat på jobbet tyckte alla andra de var så gott men jag kände inget.

Tänk om man skulle förlora sitt smaksinne? Man skulle inte vilja äta något, skulle väl kanske va bra iof om man vill gå ner i vikt men att inte känna någon smak är super tråkigt! 
Att äta en vitlök men inte känna smaken, att dricka saft och de känns som vatten, bara känna massa konstiga konsistenser. Uuh ja! 
De skulle vara en livlös vardag. Inte kunna se fram emot fräskt bröd, eller kunna dofta nybakta bullar. 
Hoppas verkligen mitt smaksinne kommer tillbaka efter den täppta näsan släpper. Glömde såklart köpa nässpray igår när jag var till staden Mariehamn men kanske kan flörta med någon annan som ska förbi där att vika in på ett apotek och köpa de.. 

Maten som jag gjorde på fredagsmyset, wook med en vitlökssås och päron till..



För övrigt har inte så mycket hänt, lite bilder från veckans slut. Torkade en hund som hade dsuchat, ville köpa kvarg/kvark (svårt ord!) men de var slut på den jag ville ha.
Bakade en saftig äppelkaka (och jätte god tydligen enligt alla andra) på Geta skola.
Kollade på en nostalgi film på fredags kvällen.



Så vad gjorde jag till staden Mariehamn igår då? Meningen var att jag skulle in via ett apotek men ja, de blev ju inte så. Istället åkte jag till en adress i Mariehamn och hämtade denna ipod Nano jag köpte av en kille, den kostade 30€ och jag känner att de var ett fynd. 
Visst, alla funktioner som finns i denna ipod (mp3 spelare) har även min iphone 4s men åker jag till Markus nere i jönköpings trakterna är de så mycket smidigare att ha något annat att lyssna på musik med än telefonen. Då telefonen har en tedens att dra mycket ström om man sitter och lyssnar på musik och har internet igång samtidigt. Den kanske inte dör på stört men ändå. 
Så nu ska jag bara ragga lite låtar/musik som jag kan fylla den med så slipper jag ha de 35 låtarna som var på ipoden när jag köpte den. (den är begangnad med de gör inget för mig). 

Vad nån än säger så gjorde jag ett bra köp. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag fylla upp ipoden med lite musik från min dator! 
Kram Hejs Aina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0