Är man sjuk så är man de

Ibland kan man inte hjälpa att man är sjuk, man kan inte va frist 24 timmar om dygnet och 365 dagar om året. 

Idag är de en sjukdag för mig.
Min mage mådde inte alls bra inatt/imorse. 
Började igår kväll när jag skulle åka från jobbet som jag hade en stor klump i halsen, rapade jag fick jag spya i munnen - riktigt otrevligt. 
Sedan kom klumpen upp inatt. 
Mådde sedan bra efter de. 

Imorse har jag dock varit på toa minst varje timme och inte spytt men något annat, "haft upp magen" som man använder i olika sammanhang. 
Hade feber också, eller de var kanske mer stegring - 37,9. 
Men nu så skönt var de närmare en timme sen sist jag va på toa och stegringen håller på att försvinna (kan kanske också bero på de 2x500mg burana jag åt imorse).

Hur som helst känns de skönt att de försvinner. Men ska senare till läkare på medimar för att få sjukintyg (vi måste ha de på jobbet från första dagen vi är sjuka) men tänk om jag är "frisk" då? 
Skulle va skönt i och för sig men hoppas jag får sjukintyg då. De visar sig. 

Skönt att man har en flaska  alkoholbaserad handdesikektions medel hemma. Mobilen kommer bli ett fall sedan! 
Hur som helst, ha en bra dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0