Ny men ändå inte

I fredags såg jag min chans att göra ett riktigt fynd!

På en facebook grupp, närmare sagt "Ålands köp & sälj", så såg min syster att en kille hade lagt upp ett kamerapaket för köp nu 150€, vilket är rätt nice pris för 2 objektiv, en kamera, ett stativ, en väska 6 en blixt. 

I detta kamerapaket var det ett objektiv som jag vart så sjukt sugen på att köpa ända sedan mitt det objektivet gick sönder. 
Nämligen standardobjektivet nikkor 18-55mm... 
Så jag slog till på kamerapaketet :) 

Kameran blev min för den summan och jag är lycklig att jag slog till! 

ETT RIKTIGT KAP!

Detta är kameran jag köpte, visseligen är den ett ex antal modeller under den kameran jag har MEN grejjen är den att det egentligen inte gör något.
Kameran som är ny för mig men begagnad har bara tagit 7600 bilder vilket är sjukt bra tycker jag. 


Här är allt som ingeick i priset. 
Där emot så har min syster hjälpt mig med att sälja stativet och kameraväskan eftersom ingen av oss vill ha det. Sedan i "annonsen" så stod det att det skulle ingå ett tamron 70-300mm macro (ett sånt objektiv jag har).
Men när jag väl fick grejjerna i händerna var det ett sigma objektiv och inte ett tamron objektiv. Så istället för att ha två likadana objektiv fick jag helt plötsligt två olika men ändå samma.. 
Därför fick min syster ta över mitt tamron objektiv medans jag tog det sigma objektivet, win win för oss båda. 

Sedan håller jag på försöka sälja blixten också, någon som vill köpa en Nikon sb400?
Pris 50€ snabb affär kanske 45€? Nypris ca 140€...




Här kommer lite testbilder som jag tagit med kameran! 




Bilderna är tagna med objektiven nikkor 18-55mm samt ett sigma 70-300mm macro.
Jag håller på lära mig hur kameran fungerar, men har kommit underfun med rätt mycket hittills, vilket är skönt när man är ut och fotar och det ska gå snabbt att ändra bländare osv. 
Men sedan finns det också saker jag absolut inte kan. 
Nikon D40x ska man tydligen kunna filma med? Det visste jag inte alls, måste testa det någon dag när jag väl kommer underfun med hur man gör.. 


 
 
Undantag denna bilden, den är tagen med den nya kameran men med ett fast 35mm objektiv. 
Men fått mina två första jordgubbar på min jordgubbs ampel idag! Inte för de smakade allt för mycket men de är ju trots allt jordgubbar. 


Jag är i alla fall så jäkliga nöjd med mitt köp! 



Mer bilder komma i framtiden. 
Ha en fin söndags kväll. (det som är kvar på kvällen)
Det kommer jag ha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0