Äntligen händer det något

För det mesta när jag är ledig från jobbet så jobbar alla andra, inget undantag denna gången.
Men de andra gångerna har jag oftast haft något att göra i vilket fall som helst. 

Men de senaste veckorna då jag vart ledig så har de känts som jag vill hitta på något. 

Bara åka iväg, men vart?
Att åka iväg på solsemester fungerar inte direkt. Att åka på skidsemester är uteslutet. Att vara på Åland känns lite lamt, ser Åland alla dagar ändå.

Igår fick jag för mig att åka till en vän lite utanför Norrtälje. Visst han jobbar också men att komma bort från Åland lite behövs ibland.
Därför har jag idag städat bilen, har tänkt att göra det länge men aldrig blivit av, istället har den blivit allt mer smutsig. 
Nu är den där emot ren, så gott som ren. 
Funderar om jag nån dag ska piffa till den lite, kanske sy överdrag till framsätena? Så mycket lättare att rengöra om man spiller något på dem eller bara ett tuggummi fasnar där.
Idag gör jag en offentlig tuggummi strejk i min bil! Man får tugga såklart i den men vill inte se ett tuggummi på mina säten igen..  
Synd att symaskinen är hos syrran, annars hade jag börjat med en gång! 

Måste dessutom skaffa en liten sopis till bilen.. 

Aja, bilen är städad och det känns toppen! Nu ska Aina städas och sedan är det väl dags att åka iväg mot båten. 

Ha en bra måndag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0