Borta bra men hemma bäst

Jag såg verkligen fram emot att träffa vännen i Norrtälje. 
Men tänk vad en person kan ändras bara på 1,5 år.. 

Utseende mässigt hade han blivit lite smalare. 
Bostaden i Sthlm hade bytits ut mot ett hus, som han hade visat på en bild.
Han såg ut att vara mer hälsosam. 

Men i själva verket så var det mycket annorlunda än när han bodde i Stockholm.
Huset på bilden som han hade skickats bodde hans föräldrar i. Bredvid huset var ett stall och ett öppet garage. När man gick in i garaget var det en dörr längst in. Där bodde vännen. 
När man klev in möttes man av en sur lukt och klev rätt in i gymmet som bestod av en träningsmaskin och ett löpband.
I gymmet var det även matsal och ett litet vardagsrum. Samt en vedkamin som var mitt i centrum. 

Sedan kom köket, eller kokvrån skulle jag vilja kalla det. Köket var smutsigt. 
Hans sovrum fick det bara rum med en säng och duschen vill jag inte ens nämna för det var så vidrigt. 

Toaletten var lite rolig, om man har dålig humor. 
Vill inte ens tänka hur det skulle vart om jag hade behövt "gjort nr 2". 
Toan var liten, en toalett och ett handfat. 
Jag använde den två gånger och det var två gånger för mycket, men nöden har ingen lag och man måste ju kissa.
Grejen var den att det var en normal toa, fast de gick inte att spola så man fick hälla vatten i toastolen efter man var klar. 
Till på köpet så tyckte han toapapper var för dyrt så jag fick en handduk som jag kunde torka mig på efter mina behov, den skulle jag dessutom torka händerna på tyckte han. Jag luft torkade mina händer.. 

Jag hade frågat han innan om han hade de kallt hos sig eller nä. Eftersom jag fryser som ett as på kvällen/natten så tänkte jag att de kam va bra att fråga innan.
Han hade det normaltvarmt tyckte han. 
När jag väl skulle sova så fick jag sova på den pyttelilla soffan, den var kall. 
Jag frågade om han kunde elda för jag frös, men det kunde han inte eftersom veden var slut. Men han tröstade mig med att de var rätt varmt ute och därför är 15 grader inne rätt varmt det med..

Fick som tur mat, i form av en fryspizza men bättre än inget. 
Jag hade tur som "kom den dagen" eftersom han äter bara varannan dag. 
Han menar att det är hälsosamt samt att ena dagen slipper man tänka på mat och andra dagen kan man äta vad man vill. På kvällen frossade han därför i chips, godis, läsk, pizza, crossianter med choklad & nougat fyllning och lite mer ostbågar. 
Jag hade med mig en banan som jag åt till filmen.. 

Ojoj, måsta bara skriva av mig lite. 

Nu ska jag strax åka ombord på Eckerö linjen sedan blir det åka till nära & kära! 

Ha en bra tisdag kväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0