Bort med stygnen - trodde jag (varning för "äckliga" bilder)

Idag var det exakt två veckor sedan jag opererade min fot/tå för hallux valgusen jag hade. 
Känner mig mycket piggare än för två veckor sedan då jag sov dagligen en powernap och åt värktabletter.
Nu sover jag bara powernap om jag har tråkigt eller vart igång mycket, då behövs det ibland.
Åt dessutom maxdos av starka värktabletter men de har jag slutar med helt och hållet, kör på vanliga nu och det är så skönt, man blev så trött av de andra (nog därför jag sov så mycket).

Men även fast jag är pigg och försöker vara i farten var tydligen inte två veckor på kryckor inte alls mycket sa sjuksköterskan på åhs.
Benet läker i 6 veckor och därför är det viktigt att bara stöda på hälen då jag går och att kryckorna används! 

Idag var det även dags att ta bort stygnen och byta bandaget. 
Klockan 10:40 hade jag min tid, men man får ju alltid vänta på sjukhus, så inget undantag idag. 
Kom in på ett rum och sjuksköterskan började pilla bort bandaget samt vadd och "plåstret" som var över såret. 
Sedan när foten var fri från allt kallade hon på en annan sjuksköterska och de kom fram till att såret inte är 100% läkt och därför tog de bara bort varannat stygn. 
När de höll på att ta bort stygnen så började jag må illa så fick vatten och de öppnade fönstret, vilken lyx. 

Här är bild när sjuksköterskan fixade och hade sig. 

Sedan lindades det nytt bandage på foten. 
Där emot så var sjuksköterskan inte helt van med att linda bandage.. Insåg nu när jag gick hemma utan stödskon att hon lindade alldeles för löst så de hålls inte alls, känns som de kommer halka av.
Eftersom jag är van tejpare (tejpar alltid lite extra på presenter osv) så tog jag sånt tejp som de har på sjukhuset och tejpade lite extra.. 
Här har du extra, tänkte jag.


Här är före bild till vänster och efterbild till höger:

Jag tycker att det har blivit fint! 
De förklarade dessutom att tån kommer bli bättre när stygnen är borta och benet är läkt. Sen kommer tån bredvid stortån kommer sjunka ner till sin rätta plats, men att det kan ta mer än 2 månader. 

Sedan blev det maxinge med syrran och mamma, var till Clas Ohlson som firade 1 år på Åland. Grattis till den butiken. 
Sparhallen skuttade vi också runt i.


Nu ska jag bara ta det lugnt. Är seg i kroppen. 

Ha en fin fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0