Husmodersknep à la silver

Husmodersknep är alltid bäst när man ska rengöra någonting. 

Idag bjuder jag på ett husmodersknep hur du rengör ditt silver. 
Måste erkänna att jag testade på mammas silverskedar men kände mig rätt säker på att lyckas då det var "äntligen hemma" so gav tipset. 

Resultatet blev bättre än va jag hade trott och kommer absolut fortsätta rengöra mitt silver i fortsättningen på detta sätt.


Gör så här:
1. Ta en lämplig stor kastrull.
2. Klä bottnen med aluminium folie
3. Fyll med vatten, så det kommer täcka föremålen. Sätt i en näve med salt. 
Låt koka upp.
4. När det kokar så sätt i föremålet/föremålen och tillsätt 1-2 tsk bakpulver/matsoda/bikarbonat. Låt silvret va i kastrullen tills det är rent. 

Resultat:



Mycket nöjd Aina! 
Dessutom tror jag mamma kommer bli nöjd med en sån duktig dotter.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0