Operationen gick bra

Klockan 7.15 skulle jag vara på sjukhuset, vet inte varför egentligen för satt dryga 45 minuter och väntade på min tur att komma in på rummet.

Väl inne på mitt rum fick jag en vit rock som man knöt på baksidan och man visade rumpan med. Men man fick även trosor som är otroligt fula med extremt sköna. En grön morgonrock och ett par sockor. 

När jag tänkte börja klä på mig så kom min rums kamrat in och de drogs ett draperi emellan. 

Väl ombytt satte jag mig på sängen och efter de kom de en sköterska in och frågade en massa saker och jag fick ett band på armen. 

Även läkaren Johnny kom in och ritade pil på benet! 

Sedan berättade sköterskan att jag hade operationstid vid 09.50. 
Skälva operationen skulle ta timmen. 

Jag var rätt trött men såg på tv med denna andra tjejen, hon var född -89 så hon var ung och det var skönt. Kunde prata med henne lite. 
Somnade från och till, klockan gick långsamt till att börja med men sedan snabbt. 


Sedan kom sköterskor in, de tog sängen och jag fick lunka efter dem. Vi gick över till operationssalen där de lämnade mig och en annan kom och hämta mig, det var narkosläkaren. 
Vi kom in i operationssalen och där fick jag lägga mig på sängen mitt i rummet.
Sedan gjorde man som man blev tillsagd.

De tvättade foten, fick varma filtar på mig, de satte kanyl i handen och de tyckte jag hade så små fötter och händer. 
Då började de berätta att deras män hade så stora fötter och det var skönt så slapp sköterskorna (som var tjejer) slippa tycka sina fötter var stora.

Jag fick något mot illamående och narkosläkaren förklarade saker när hon satte saker på mig. Hon var trevlig.

Sen kom de en man in och skulle spruta in sov medlet, de kunde göra ont i handen ända upp till armen. 
Jag blev snurrig och sedan gjorde de skit ont när sova medlet sprutades in. 
Narkosläkaren krusade mig i pannan, jag blev lugn och somnade säkert!


Vaknade av att de körde min säng, sedan somnade jag. 
Vaknade igen när de fixade till min syre sak framför ansiktet, jag sa att jag dreglade. 
Somnade från och till. Var snurrig och helt plötsligt gjorde det "konstigt ont i foten" som jag beskrev de. En stund senare när jag hade fått något i droppen kände jag inget! 

Var på uppvaket fram till 13.30 taget. 

Blev sedan rullad till rummet där jag fick nån äppelsaft att dricka och jag skulle måsta äta och kissa innan jag fick åka hem. Och självklart må hyfsat bra med. 

Jag drack min saft, lite vatten och kände att jag måste på toa nu! 
Ringde på alarmklockan, de kom två snälla sköterskor för att hjälpa mig. 
Första gången på bena efter operationen och det var vingligt! 
De hjälpte inte mycket av att jag var vinkling och yr heller.. 


Men vi kom till toan, fick hjälp där inne med av och på med trosorna, inte ett dugg pinsamt!


Väl tillbaka som kom fysioteraputen och visa hur man gick på kryckor! 

Läkaren kom med recept och sjukskrivningen. 

Sedan blev jag hungrig! Såå gott med mat i magen. 


Vid 14.30 var jag klar för att åka hem. 
De tog bort kanylen som var enligt mig äcklig.

Jag klädde på mig och skulle kämpa mig på kryckor ner tänkte jag, men var för yr så fick åka rullstol!

Mamma väntade på mig på café på sjukan. 

Vi åkte till jobbet och jag gav sjukintyget till chefen och pratade med fina/snälla arbetskollegor! Kände mig rätt pigg.
Vi åkte till Apoteket och sedan hemåt. Blev sjukt trött på väg hem så sov ett tag!

Fick present av mamma! Tack så mycket!! 


Ligger nu i sängen med foten i högläge.
Ska vila lite till innan jag tänkte äta mat.

Kommer troligtvis skriva här en aningen, men min blogg så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0