Vitt LCHF rostbröd

Det är så lätt att ta en smörgås när man är hungrig, eller bre en macka innan jobbet.
Men ibland är man sugen på rostbröd!

De blev jag idag och bestämde mig då för att baka rostbröd, fast á la lchf såklart. 

I receptet stod det att det inte smakar ägg, men jag tyckte man kände äggsmaken. Inte för att de gör mig något för de var gott ändå! 



Vitt rostbröd á la LCHF

ingredienser
15-18 st ägg
75 g smör
2,5 dl kokosmjöl 
0,5 tsk salt
1 msk bakpulver 

- sätt på ugnen på 175 grader
- vispa äggen pösigt 
- smält smöret och vispa ner de försiktigt i äggen
- blanda allt annat och vispa sedan ner i äggen.
- häll i en brödform, går säkert med hurdan form som helst. 
OBS smöra formen ordentligt eller sätt bakplåtspapper 
- in i ugnen på 175 grader i 40-45 minuter, tills fin färg. 


Närings innehåll i grova drag

För hela brödet
- Kolhydrater: 18,9 g
- Protein (16 ägg): 118g 
- Fett (smör +ägg): 154 g

Jag fick ut 20 skivor och då blir det per skiva:
- Kolhydrater 0,94 g/skiva
- Protein 5,9 g/skriva
- Fetter 7,6 g/skriva 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0