Rabarberkaka med kokos

En mjöl och sockerfri rabarberkaka på kokos
För mig som gillar kokos låter det super gott! 
Vilket det dessutom var, super gott! 
Sött av kokosmjölet och inte alls syrligt med bara rabarber på. 



Ingredienser
75 g smör
3 ägg
1 dl sötningsmedel (jag valde bort sötningen)
2 dl kokosmjöl
1 dl kokosflingor
2 tsk bakpulver 
2 dl mjölk (jag hade 1 dl grädde +1 dl vatten)
4 rabarberstjälkar (skurna i bitar)

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Smält smöret. Vispa äggen + ev sötning pösigt.
3. Rör ner kokosflingor och smöret
4. Tillsätt kokosmjölet och bakpulver, vispa
5. Häll i mjölken och rör till en smet/tjock smet
6. Klicka ut smeten i en smörad form, jag använde springform med bakplåtspapper i botten. 
7. Grädda i 25 minuter. 

Gott med grädde till men inget måste!


Denna kommer jag laga igen!
Kanske med andra smaker, hallon eller blåbär eller varför inte en blandning? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0